Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2020 06:58 - Маскарадът "Конституция 1991 год."
Автор: narodovazpitatel Категория: Политика   
Прочетен: 649 Коментари: 2 Гласове:
1

Последна промяна: 19.08.2020 07:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
               През цялата дейност на Парламента депутатите инстинктивно показваха най-голяма незаинтересованост и досада при обсъждането на текстовете на „Конституцията” – всяко тяхно обсъждане се извършваше в почти празна заседателна зала, почти без каквито и да са дискусии, без да става дума за законен кворум на заседанията, и без да прави впечатление на когото и да е, че при всяко гласуване (не чрез вдигане на ръка, а чрез специални компютърни карти, поставяни в специални електронни устройства) всеки намиращ се в залата депутат, подобно на „тъкач-стахановец”, гласуваше едновременно най-малко с пет-шест карти. 

Веднъж-два пъти телевизията излъчи няколко кадри за тази авангардна парламентарна практика, но тя не направи особено впечатление нито на великите народни представители, нито на „обществеността”; 
в същото  време „обществеността” се впечатляваше само от онова, за което медиите й казваха, че трябва да се впечатлява или да протестира.

            Член 143, ал.4 от „Конституцията на Народна Република България” постановява, че поправките в нея влизат в сила от деня на обнародването им в „Държавен вестник”.

 Съгласно стария текст на тази „Конституция” обнародването на актовете на Парламента става с указ на Държавния съвет, а според новите й текстове – с указ на Президента.             Друг легитимен ред за обнародване на актовете на Парламента няма.

            Което означава, че за да влезе в законна сила и за да е легитимна, приетата от Парламента Конституция трябва да бъде обнародвана именно чрез Указ на Президента, и че всякакъв друг начин ще повлече правната последица, наречена „нелегитимност” на новия  и оставяне в законна сила на стария, дотогава действуващ, правен акт.

            Само че т. нар. „Конституция на Република България” не е обнародвана съгласно регламентацията на законодателството.

            Нейният текст наистина, все пак, „се е появил” на страниците на предвидения за целта  „Държавен вестник”, но не като „обнародванеа като „публикация.

            Което е станало в бр.56 от 13 юли 1991 г. на „Държавен вестник”, но не по силата на Указ на Президента Желю Желева с „Разпореждане на Председателя на Великото Народно събрание” Николай Тодоров, който въобще не е имал необходимите законови пълномощия.

 Строго погледнато, Директорът на „Държавен вестник не е имал право  да изпълни разпореждането на Председателя на Великото Народно събрание за обнародване в официалния раздел на вестника на текста на т. нар. „Конституция”; 
той, разбира се, все пак е бил могъл да обнародва този текст, но по реда на обявите, публикувани (обнародвани) в неофициалния раздел на вестника.

            Анализът на нормативните актове разкрива, че не само Председателят на Парламента, но и самият Парламент нямат право да издават „Разпореждане”, тъй като „разпореждането” всъщност е „Указ”, а издаването на такъв правен нормативен акт е в сферата на правомощията единствено на Президента.

            Наистина, в текста на „Новата Конституция” е включен т. нар. „Параграф 9”, съдържащ „Преходни и заключителни разпоредби”, съгласно изричния текст на които, задължение именно на Председателя на Парламента е да обнародва „Конституцията”.
    
        Само  че за да влезе в законна сила, този текст трябва да премине по легитимната законова процедура, т.е. да е обнародван (естествено заедно със самия текст на Конституцията!) с Указ на Президента.


            Само след такова именно обнародване този „Параграф 9” (ситуация, превъзходно описана от Джоузеф Хелър в неговия знаменит бестселър  „Параграф 22”) може да влезе в сила и да даде легитимно основание на Председателя на Парламента да обнародва Конституцията.

            Правната последица на тази „Хелърова ситуация” е, че т. нар. „Конституция на Република България” всъщност е само едно нямащо никаква правна сила литературно съчинение - а всеки, който се позовава на нейните текстове, може да се позове със същия правен ефект и на текстове от  Коранаромана на Достоевски “Бесове или телефонния указател на Угърчин или на което и да е друго населено место.

            Впрочем, както вече многократно сме обръщали внимание на това, трагедията на българската народностна (а не национална!) съдба винаги е произтичала от проявлението на вечните поведенчески импулси, обуславящи попадането именно в такива ситуации, и генетично кодираната неспособност за излизане от тях.
  Публикувано от ... в 12:24 Няма коментари: image    Етикети: Държавен вестник, Желю Желев, конституция, Янко Н. Янков-Вельовски, Prof.Ianko N. Iankov-Velyovski      



Гласувай:
2



1. 1997 - Намирам за неграмотно и направо кощунствено за vazpitanie na naroda да се цитира Янко Янков
19.08.2020 07:48
Безчислената, в смисъл че няма никакво число привърженици партия "Либерален конгрес"няма нито позитивни, нито обективни представи и оценки за реалността.
https://iankov.blogspot/2012/12/
цитирай
2. narodovazpitatel - Мнението на болшевишките утайки е не по-стойностно от това на каналните плъхове
19.08.2020 18:07
1997 написа:
Безчислената, в смисъл че няма никакво число привърженици партия "Либерален конгрес"няма нито позитивни, нито обективни представи и оценки за реалността.
https://iankov/2012/12/


Комунистическите твари и техните режими са обявени за престъпни от целия свят, което по презумпция дефинира всички техни действия и изказвания като такива.

Както се вижда от статията му, академик Янко Янков-Вельовски съвсем ясно е разкрил невалидността на този парцал наречен "Конституция на република България 1991год."

Колкото и да се напъват явните и прикритите червени твари т.нар. "Конституция" е правно невалидна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: narodovazpitatel
Категория: Политика
Прочетен: 217234
Постинги: 92
Коментари: 113
Гласове: 139
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930